Meerdere online marketing kanalen utiliseren | Zicht Online

E-mail nieuwsbrieven: E-mailautomatisering laat u niet alleen toe om automatisch e-mails te versturen naar uw abonnees. Het kan u ook helpen om uw contactenlijst zo nodig te verkleinen en uit te breiden zodat uw nieuwsbrieven alleen naar de mensen gaan die ze in hun inbox willen zien.
Social media post scheduling: Als u de aanwezigheid van uw organisatie op een sociaal netwerk wilt vergroten, moet u regelmatig berichten plaatsen. Dit maakt het handmatig posten een beetje een onhandelbaar proces. Social media scheduling tools duwen uw content naar uw social media kanalen voor u, zodat u meer tijd kunt besteden aan uw contentstrategie.

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Lead-nurturing workflows: Het genereren van leads, en het omzetten van deze leads in klanten, kan een lang proces zijn. U kunt dat proces automatiseren door leadspecifieke e-mails en inhoud te verzenden zodra ze aan bepaalde criteria voldoen, zoals wanneer ze een ebook downloaden en openen.
Campaign tracking en rapportage: Marketingcampagnes kunnen een heleboel verschillende mensen, e-mails, inhoud, webpagina’s, telefoongesprekken en meer omvatten. Marketingautomatisering kan u helpen om alles wat u doet te sorteren op de campagne waar u aan werkt, en vervolgens de prestaties van die campagne te volgen op basis van de vooruitgang die al deze onderdelen in de loop der tijd hebben geboekt.
E-mailmarketing
Bedrijven gebruiken e-mailmarketing als een manier om met hun publiek te communiceren. E-mail wordt vaak gebruikt om inhoud, kortingen en evenementen te promoten, maar ook om mensen naar de website van het bedrijf te leiden. De soorten e-mails die u in een e-mailmarketingcampagne kunt verzenden, zijn onder andere:

Nieuwsbrieven voor Blog-abonnementen.
Vervolgmails naar websitebezoekers die iets gedownload hebben.
Onthaalmails voor klanten.
Vakantieaanbiedingen aan leden van loyaliteitsprogramma’s.
Tips of soortgelijke series e-mails voor het voeden van klanten.
Online PR
Online PR is de praktijk van het veiligstellen van verdiende online dekking met digitale publicaties, blogs en andere inhoudelijke websites. Het lijkt veel op traditionele PR, maar dan in de online ruimte. De kanalen die u kunt gebruiken om uw PR-inspanningen te maximaliseren omvatten:

Reporter outreach via sociale media: Praten met journalisten op Twitter, bijvoorbeeld, is een geweldige manier om een relatie met de pers te ontwikkelen die verdiende mediamogelijkheden voor uw bedrijf oplevert.
Het betrekken van online reviews van uw bedrijf: Wanneer iemand uw bedrijf online beoordeelt, of die beoordeling nu goed of slecht is, kan uw instinct zijn om er niet aan te raken. Integendeel, aantrekkelijke bedrijfsreviews helpen u bij het vermenselijken van uw merk en het leveren van krachtige berichten die uw reputatie beschermen.
Boeiende commentaren op uw persoonlijke website of blog: Net als bij de manier waarop u zou reageren op beoordelingen van uw bedrijf, is het reageren op de mensen die uw inhoud lezen de beste manier om productieve conversaties in uw branche te genereren.
Inkomende marketing
Inkomende marketing verwijst naar een marketingmethodologie waarbij u klanten aantrekt, betrekt en verrast in elke fase van de reis van de koper. U kunt elke digitale marketingtactiek zoals hierboven vermeld gebruiken, gedurende een inkomende marketingstrategie, om een klantervaring te creëren die met de klant samenwerkt en niet tegen hem of haar ingaat. Hier zijn enkele klassieke voorbeelden van inkomende marketing versus traditionele marketing:

Bloggen vs. pop-up advertenties
Videomarketing versus commerciële reclame
E-mailcontactlijsten vs. spam per e-mail
Wat doet een digitale marketeer?
Digitale marketeers zijn verantwoordelijk voor het stimuleren van merkbekendheid en leadgeneratie via alle digitale kanalen – zowel gratis als tegen betaling – die een bedrijf ter beschikking staan. Deze kanalen omvatten sociale media, de eigen website van het bedrijf, zoekmachine rankings, e-mail, display advertising en de blog van het bedrijf.

De digitale marketeer richt zich meestal op een verschillende Key Performance Indicator (KPI) voor elk kanaal, zodat hij/zij de prestaties van het bedrijf in elk kanaal goed kan meten. Een digitale marketeer die verantwoordelijk is voor SEO, bijvoorbeeld, meet het “organische verkeer” van hun website – van dat verkeer dat afkomstig is van websitebezoekers die via een Google-zoekopdracht een pagina van de website van het bedrijf hebben gevonden.

Digitale marketing wordt vandaag de dag in vele marketingfuncties uitgevoerd. In kleine bedrijven kan een generalist veel van de hierboven beschreven digitale marketingtactieken tegelijkertijd bezitten. In grotere bedrijven hebben deze tactieken meerdere specialisten die zich elk op slechts één of twee van de digitale kanalen van het merk richten.

Hier zijn enkele voorbeelden van deze specialisten:

SEO Manager
Belangrijkste KPI’s: Organisch verkeer
Kortom, SEO managers krijgen het bedrijf te rangschikken op Google. Met behulp van een verscheidenheid aan benaderingen van zoekmachine optimalisatie, kan deze persoon direct werken met content makers om ervoor te zorgen de inhoud die zij produceren goed presteert op Google – zelfs als het bedrijf ook deze inhoud op sociale media post.

Content Marketing Specialist
Belangrijkste KPI’s: Tijd op pagina, algemeen blogverkeer, YouTube-kanaalabonnees
Specialisten op het gebied van contentmarketing zijn de makers van digitale content. Zij houden vaak de bloggingkalender van het bedrijf bij en komen met een contentstrategie die ook video omvat. Deze professionals werken vaak samen met mensen in de

Voor meer info : https://zicht.nl